Inzicht | Blogartikelen en meer | Visma Net

Klantverhaal: Zaantheater 'Visma Net biedt nog meer mogelijkheden dan ik van tevoren dacht'

Geschreven door Databas | Sep 25, 2024 9:00:02 AM

Van Excel naar OneStop Reporting

Voordat er met OneStop reporting werd gewerkt, had Zaantheater een proces met veel foutgevoelig en handmatig werk. Jolanda vertelt: "Voordat wij met OneStop Reporting werkten, typten we alles over in Excel. Dat was handmatig werk met veel kans op fouten. Sinds we OneStop Reporting hebben, maken we met een druk op de knop een prachtige rapportage."

Nu is het proces veel efficiënter ingeregeld. "De MT-leden vragen nu op basis van functieprofiel dagelijks hun eigen onderdeel van de rapportage op. Ze zien zo direct hoe de zaken ervoor staan en hebben veel meer inzicht. Normaal moesten ze elke maand wachten tot ik de maandrapportage had afgesloten. Nu kunnen ze dagelijks inzien wat de stand van zaken is en dat geeft vooral heel veel inzicht."

Bestaande systemen koppelen met Visma Net dankzij open API

Het Zaantheater heeft nu een koppeling met YesPlan, het planningssysteem en Ticketmatic, het ticketverkoopsysteem. "Elke ochtend zie ik al wat de kaartverkoopstand van de dag ervoor is geweest. De tijdwinst is hier enorm. Plus dat we dagelijks inzicht hebben in wat we verkocht hebben."

Het Zaantheater kan nu ook per voorstelling alle kaartverkoop, maar ook alle kosten die met de voorstelling te maken hebben op één nummer administreren. ‘Ik kan nu heel goed per voorstelling analyseren en dat maakt het ook wel heel leuk’, aldus Jolanda Vogelaar.

Databas: De partner die met je meedenkt

Databas heeft veel voor het Zaantheater betekend, vooral tijdens de implementatie. ‘Met elke uitdaging die wij voorlegden aan Databas kwamen zij met een hele praktische, makkelijke oplossing waardoor het super ingericht is voor ons.’